tisdag 23 juli 2013

Calories































Vill man tappa vikt är Barcelona not the place to be. Vi åt gott varje dag. Vi var inte missnöjda med maten en enda gång (däremot varierade personalen något i "trevlighet"). Portionerna är emellertid ofta rätt små så man får beställa förrätt om man är hungrig. Det kryllar av tapasställen och det finns gott om enklare lunchkedjor såsom "wok to walk" och "gino". Gino serverar italiensk mat och de hade supergoda pizzor och kryddiga pastarätter. Barcelona är väldigt vackert och vid hamnen finns det hur många trevliga barer som helst. Eftersom det var så varmt att gå till stranden blev det ju en del vätskekontroller ;). 

Jag och T fick i alla fall in ett gympass under semesterveckan. Det kändes fint att få frigöra lite energi efter att ha slappat så mycket vid poolen och tagit långa sovmornar. Jag sa innan semestern att jag skulle sköta mig denna sommar och inte göra samma misstag med lika många drinkar och glassar. Jag kan ju säga att det har gått SÅDÄR. Men har man bara tre ynka veckor att njuta ska man väl fan få göra det också. Jag får ta igen det under hösten då min träningsmotivation kommer att vara på topp! Har man dessutom en trasig magsäck får man lida rätt hårt för sprit, flottig mat och massa kaffe :(

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar