måndag 1 december 2014

Christmas at Harrod's

Vill man komma i julstämning ska man besöka Harrod's. Där finns det hur mycket julpynt som helst. Synd bara att folk inte kan nöja sig med julgranskulor i glas och plast! De dyraste kulorna var självklart de som var gjorda av äkta djurpäls. Alltså vem vill hänga upp en massa döda djur i granen? Det är få saker jag hatar så mycket som när folk bär päls. Jag mår verkligen fysiskt illa. Hur kan man ens se sig i spegeln och känna sig snygg när man har på sig en oskyldig söt liten varelse som blivit flådd levande? Googla upp en video där du ser hur det går till att framställa en päls. Gör man det och fortsätter att bidra till pälsindustrin har man verkligen inget hjärta enligt min mening. Jag vet att jag har tjatat om det så många gånger men speciellt nu när vintern närmar sig ser man skiten överallt och det är förskräckligt. Samtidigt blir jag glad när man ser att det finns människor som fortfarande bryr sig om djuren. Carolina Gynning la härom veckan upp en bild på henne i en fruktansvärd pälsjacka. Hon fick så många "hates" och folk som avbeställde hennes produkter och slutade följa henne att hon tog bort bilden. Som offentlig person (och mamma) borde man vara en bättre förebild. 

http://magdalenagraaf.se/palsindustrin-i-kina/
Googlade runt på kändisar mot päls och hittade bland annat ett inlägg från Magdalena Graaf. "Det skär i hjärtat och tårarna bara rinner". Det är en normal reaktion! Inte att skita i det och köpa fler jackor och mössor!









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar