söndag 8 mars 2015

Sunny Sunday

Idag har vi kämpat på med huset och förberett inför veckan som kommer. Jag har lagat 15 matlådor, kört fyra tvättmaskiner, planterat en massa blommor och städat hela nedre våningen. Thomas har fixat klart taket och väggar i garderobsrummet och dragit rör för elen till fasadbelysningen som ska ut från det rummet. Sen åkte vi som vanligt med ett helt lass med byggsopor till Lövstatippen. Jag är så himla glad att jag hittat en kille som är så duktig och driven. Best teamwork ever! Han är grym på att planera bygget och är så himla noggrann. Det är så skönt att vi är på samma våglängd där. Han vill att allt ska vara perfekt när det är klart utan fusk och synliga sladdar etc att störa sig på. För att man ska stå ut med varandra i ett så här stort projekt är a och o att hålla humöret uppe och inte "naga" på varandra. Man behöver inte jobba hela tiden heller. Vill han åka och golfa är det inga problem och vill jag spendera tid på gymmet så visst. Jag känner verkligen att det här går över förväntan och trots att det är kaos överallt med kök i vardagsrummet och slipdamm överallt var och varannan dag så har vi aldrig ångrat att vi gav oss på det här projektet.

Enkel lunch. Kycklingfilé med klyftpotatis, sallad och hemmagjord tzatsiki.

Thomas tallrik. Jag fick skippa potatisen och ölen :)


Den 19 mars väntar blomstermässa på Blomsterlandet i Bromma.


Från och med maj ska detta träd blomma med en massa fina vita blommor.



Silvereken och vintermurgrönan överlevde hela vintern.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar