fredag 3 april 2015

Provisional Mini Office

Sovrummet har vi bestämt att göra iordning i princip sist i huset men någon kväll förra veckan fick jag bara nog av att det var så trångt och skabbigt. Man kan ju inte ha en tv mitt på golvet i rummet. Jag köpte några klädhästar och började tömma de vidriga platsbyggda garderoberna. Sen rev vi dem och slet ut allt fult trägolv som gick i en orange ton. Det är lite roligt att se vilka tapeter som kommer fram under när man river. Beiget och grönt var tydligen väldigt poppis på 70-talet. Hur som helst blev rummet så himla mycket större. Nu är det över fem meter långt. Jag har haft min dator och alla prylar på golvet så jag byggde ihop en provisorisk kontorshörna. Thomas har ju lagt beslag på den i vardagsrummet så nu fick jag också en egen :).

Nytt golv är lagt men resten får vi vänta med tills de andra rummen är klara. Vi behöver riva taket, sätta nya gipsskivor, måla om, byta fönsterfoder och en hel del saker till. Men semestern på fyra sammanhängande veckor i sommar är beviljad så det här ska nog flyta på!


















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar