måndag 3 augusti 2015

Bachelorette Party

Nu är jag tillbaka efter en helt galen vecka. Silvias och Tobias bröllop i helgen var helt AMAZING. Ni kan ju bara ana hur mycket bilder jag har nu. Men vi börjar från början. Jag har ju inte hunnit visa hela möhippan än.

Vi började som sagt med att överraska bruden med en stor brunch med bubbel, jordgubbar, våfflor och en massa annat. Där fick hon byta om och så körde vi lite uppdrag och lekar. Efter det var det dags att hoppa på tunnelbanan och åka in till stan. På tunnelbanan fick Silvia hålla lite föredrag och sitt favoritband Spice Girls för passagerarna.

Sedan var det dags för dagens första riktiga aktivitet. Vi åkte till Laserfortet/Prison Island i Odenplan (www.laserfortet.se). Det var hur roligt som helst. Man fick dela upp sig i lag om 3-4 personer och gå in i olika celler som skulle lösas. Jag tror det fanns ungefär 50 st celler så det var en hel del att välja på. En del var kluriga och en del var som hinderbanor så det var en kul blandning. Det var ungefär som fångarna på fortet fast man var hela laget i cellerna samtidigt för man behövde hålla in knappar och sådant i speciella ordningar. Hur kul som helst i alla fall som sagt. Det kan jag verkligen rekommendera som aktivitet. Det behöver ju inte vara just till en möhippa. Vi har inga bilder därifrån eftersom det var sådan action där så det hann vi ju inte med. Svetten rann så det var tur att det fanns duschar efter. 

När vi varit på Laserfortet i två timmar tog vi en picknick i närheten och Sophia hade bakat supergoda mini cup cakes. Det var himla roligt att lära känna alla Silvias tjejpolare lite bättre. Vi begav oss sedan vidare till K Karaoke som också ligger vid Odenplan. Självklart var det en del uppdrag på vägen. På karaoken hade vi hyrt ett eget rum med egen bar och där var alla uppe och sjöng och dansade för då hade vi ju hunnit få i oss en hel del bubbel och vin på vägen. 

Fulla och glada bättrade på sminket och bytte om och åkte vidare till The Public i Sundbyberg. Där åt vi en jättegod middag och drog sedan vidare till slutdestinationen Garbos - Silvias favvoställe. Jag lämnar henne på ena dansgolvet för att kolla vad det var för musik på det andra dansgolvet. Det skulle jag såklart inte kolla för jag skulle leta reda på Tobbe och svensexegänget. De hade haft svensexa samma dag och det hade bruden ingen aning om. Så jag hittar en helt förvirrad Tobbe och ber honom att hänga med. Så möts Silvia på Tobbe helt överraskade och överlyckliga mitt på dansgolvet. HIGH FIVE vi lyckades hålla det hemligt hela dagen så det var så himla roligt. Sedan dansade allihopa natten lång. 

Både bruden och brudgummen var oerhört nöjda med sin dag och det glädje oss  verkligen att allt blev så bra. Det var en grymt kul dag så jag förstår dem ;).













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar