tisdag 12 april 2016

The Marriage Bureau Incident

Fortsättningen på vår lilla bröllopsstory i Vegas. Min vackra bukett var äntligen på plats och vi är på hotellrummet och gör oss i ordning. Jag såg väl inte ut exakt som jag hade tänkt mig att se ut den dagen jag gifter mig. Jag hade lovat mig själv att väga typ max 57 kilo, vara solbränd, ha fillers i pannan, hårförlängning, riktigt blekta tänder etc. Som folk säger; man gifter sig bara en gång och då kan man väl vara snygg? Men hela gifta sig grejen kom så plötligt och där och då kändes det på något sätt att jag inte kunde bry mig mindre om alla sånna där smågrejer. Vi är superkära och det är ju mig han har valt att gifta sig med trots min lilla dubbelhaka, ljusa fräkniga hy, bekymmersrynkor i pannan, kaninöverbett och hår som aldrig växer sig långt. Så varför ska jag behöva fejka något egentligen? Jag kladdade på några lager smink och Petra hjälpte mig att locka håret och allt kändes stressigt, pirrigt och skitkul. Jag hade precis hoppat i klänningen när vår limodriver ringer och säger att han är framme och undrar om vi har alla papper redo. Jag försöker förklara att en del av papperna är på svenska och undrar om det gör något. Han förstår inte riktigt vad jag menar och undrar om vi inte har varit på The Marriage Bureau än? "FUCK" skriker jag i luren och jag kommer aldrig att glömma Petra och Eriks miner när de också inser att hela dagen förmodligen är körd. Vad säger man till sina kompisar som ska gifta sig när det blir inställt liksom? Sen ursäktar jag mig hundra gånger för jag skrek fuck i hans öra. Både jag och Thomas visste ju om att vi skulle dit innan men vi hade helt totalt glömt bort det... Det sjuka är att jag blev helt uppgiven att vi skulle missa vår ceremoni samtidigt som jag kände typ aja det är ändå en skitkul resa och då kanske det inte är ment to be att vi ska gifta oss idag. Hann fundera jättemycket under de där sekundrarna och tänkte att ja, ja, vi får väl leta reda på någon kyrka hemma i Sverige i alla fall då. 






2 kommentarer:

  1. Alltså värsta stressen just på den dagen, förstår mycket väl ditt FUCK!!! Tur tt det löste sig på bästa sätt i alla fall. Snygga är ni också <3

    SvaraRadera