lördag 30 juli 2016

50 Days Left

Man blir så glad när man besöker barnmorskan och inte får skäll! Senast vi var där var i måndags (gravidvecka 33 har börjat). Alla mina värden var utmärkta och ungen följer kurvan precis på pricken. Barnmorskan kollade mitt järnvärde som äntligen var bra igen. Sockret har alltid legat på en låg nivå trots en del pepsi, pasta och choklad så det känns bra. Lågt protein, så att jag är så svullen beror på värmen och att jag samlat på mig så mycket vätska och är inte tecken på havandeskapsförgiftning. Sen var bloftrycket fortsatt bra och ungen ligger med huvudet neråt och stannar förhoppningsvis så också. Det är tydligen lätt att känna allt på min mage. Barnmorskan säger att där är ryggraden, där är fötterna osv. Ja, det är väl ungefär det hon kollar sen får man köpa en kaffe i centrum och åka vidare :). 

Tiden har flugit förbi men det kom lite som en chock hur fort man skulle komma att bli så orörlig efter vecka 30. Första semsterveckan var jag verkligen på g och orkade fixa en massa men nu är det mesta riktigt tungt. Ingen position är skön. Står jag mer än en kort stund känns det som att stå på krossat glas. Sitta ner blir snabbt obehagligt så jag hajar inte riktigt hur jag ska palla med att jobba en hel månad till. Och ligga ner. Ja, jag har numer sex stycken kuddar i sängen för att försöka bulla upp så man ligger i nån skön pose. Ligger jag på rygg vill halsbrännan äta upp mig och tabletterna hjälper inte längre. Jag kan bara ligga på höger sida så att lilltösen liksom ligger på rygg. Och sparkar och boxas uppåt i min vänstersida så att jag inte kan somna. 

Så de vardagliga saker jag längtar efter nu är:
Att kunna sova hur jag vill.
Att ha på mig tighta jeans.
Att ta en ordentlig joggingrunda.
Att dricka rödvin!
Att smidigt kunna måla tånaglarna. 

Men nu rullar allt förhoppningsvis på bra med graviditet och husrenovering så vi i lugn och ro kan få träffa den här lilla saken som redan vid första ultraljudet såg ut som sin pappa men var lika dampig som sin mamma. 







2 kommentarer:

  1. ledsen att göra dig besviken men av den listan du skrev är typ dricka vin det som du kommer kunna göra. det andra får du vänta med, å sova hur du vill, det kan du glömma hahaha <3 <3 puss

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahhaa.. Jag fattar att det tar lång tid men jag räknar inte med att vara en säl på land hela vintern 😆😄🙈 :D Sen tänker jag sova hur jag vill men när jag vill är nog rätt kört ;)))

      Radera