fredag 22 juli 2016

Zombie

I tre dagar nu har jag gått runt som en zombie och knappt varit kontaktbar. Thomas säger att jag ser ut som en dödstrött alien med olika stora ögon. Det är precis så jag känner mig. Men nu börjar jag få ont i halsen så jag hoppas på att jag är såhär trött pga att jag börjar bli sjuk och inte att jag kommer att vara såhär fruktansvärt trött resterande två månader av graviditeten. Jag har i alla fall för säkerhets skull beställt allt det sista tills när bebisen behagar komma. Nu känns det som att allt finns och att vi kommer aldrig mer behöva handla en enda pryl till. Men det tror man väl bara. Vi får se. 

Hallbygget går i alla fall framåt. Gipsskivorna är uppe så nu slipper vi stirra på isolering och elkablar. Imorgon är det alltså dags för spackel och sen kommer färgen som gör hela rummet. Då har vi äntligen hela huset färdigmålat! (Förutom tvättstugan men den är ett helt annat framtidskapitel. Till jul kanske?)

Vi har ju inte direkt några drömsemesterveckor framför oss men jag är glad ändå. Smått rastlös men glad. Denna vecka på året brukar vi alltid vara utomlands så det känns lite ovant att skrota runt hemma. En gång har vi i alla fall fått igång grillen på altanen och jag har även hunnit skåla med min söta mormor. Annars har det varit renoveringsfokus hela dagarna. Riktigt härligt när det går framåt!












Inga kommentarer:

Skicka en kommentar