måndag 24 oktober 2016

Five Weeks

Oj, det här är mitt femhundrade blogginlägg. Jag kommer inte ens ihåg vad jag skrivit för flera år sedan. Säkert en massa pinsamma saker. Men det bjuder jag på. Idag är vår lilla plutt-plutt fem veckor gammal. Jag blir om möjligt bara mer och mer kär i henne för varje dag som går. Helgerna är så mysiga när vi får vara tillsammans hela lilla familjen men veckodagarna är lite knöligare. Hon och Thomas har verkligen inte samma sovschema. Den här lilla vill ju vara vaken till halv två på nätterna för att sedan sova halva förmiddagen. Men pappsen ska upp strax efter fem så han får verkligen inte många timmars sömn. Jag har sagt att han får ta en säng o sova i ett annat rum men jag fattar att han vill "sova" med oss för det är ju mycket mysigare. När hon väl sover och minisnarkar lite är hon så gullig så jag har flera gånger typ bara velat ta en liten tugga av hennes bulliga kinder. 

Denna helg var första helgen vi var utan henne. Det var dags för Nina och Rogers 100-års fest. Hur kul och lyckad fest som helst. Jag ska visa lite bilder i nästa inlägg. Julia fick vara hemma hon sin mormor som bara bor fem minuters promenad från lokalen där vi var. Vi var bara borta i tre timmar och jag fick ett mms med en bild på henne minst en gång i timmen (hahaha) så det funkade fint. Det var härligt att ta ett glas vin, träffa en massa härligt folk och dansa loss till liveband en stund.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar