torsdag 13 oktober 2016

Lunch With Granny And The Baby

Söndagen på Drottningholm var bebis första riktiga tur i vagnen. Tidigare har vi bara tagit korta turer i affärer och då har hon sovit i bilstolen som man kan sätta fast på vagnchassit. Det är verkligen supersmidigt. Men för längre turer ska hon såklart ligga skönare. Vi har köpt en Emmaljunga Superviking. Den är vi riktigt nöjda med och den är väldigt skön att köra. Det enda minuset jag kan komma på är att dämpen inte är så kraftig som jag trodde att den skulle vara så om man kör på ojämnt underlag kan det bli lite väl guppigt. Det går dock att köpa till andra hjul som kanske gör att det blir skillnad. Men för det mesta kommer vi väl att dra vagnen på asfalt antar jag så det borde inte bli ett så stort problem. Förutom liggdelen och bilstolen kan man även byta till en sittdel när hon blir lite större. Där valde vi en snygg mörkgrå variant. 

Lillprutten somnade i vagnen och sov hela lunchen. Man vet ju aldrig innan om man kommer behöva byta blöja hundra gånger eller om hon kommer vara missnöjd på något sätt. Men inte då utan hon lät oss äta och fika i lugn och ro.



4 kommentarer:

  1. Söt bebis

    www.veckomagasinet.com

    SvaraRadera
  2. Det ser ut som om du har haft det trevlig'!
    www.glammamman.se

    SvaraRadera
  3. Kommentaren blev fel sist så jag lägger ut den igen.
    Vilket café har ni besökt? Maten ser supergod ut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maten var bra och det fanns mycket att välja på. Drottningholms slottscafé Karamellan. De skulle dock hålla stängt ett tag nu pga renovering såg jag.

      Radera