söndag 22 januari 2017

Climb

Här har vi solklart en ny hobby. I lördags mötte vi upp Erik, Petra och Llewellyn i Telefonplan för att testa på lite klättring. Llewellyn har inte fått en ordentlig presentation här på bloggen än. Han är Erik och Petras lilla supercharmgullsprattelgossimannenbebis på lite drygt två månader. Så han och Julia har redan hunnit hänga ett antal gånger. Haja hur kul det är att vi har jämngamla bebisar! :)

Jag har inte klättrat på minst 15 år så det var galet kul att testa igen. Andersénarna däremot har ju klättrat en hel del och Erik har "till och med" ett sånt där grönt kort så han fick säkra oss när vi klättrade på de medelhöga väggarna. Jag som trodde att simning var bra träning men klättring... Kan säga att träningsvärken igår och idag var nog topp tre den värsta jag haft i hela mitt liv!!! Då hade jag i och för sig kört hårt på gymmet både torsdag och fredag men nu aktiverades muskler man inte ens visste om att man hade. Tekniken däremot måste jag verkligen öva på. Och höjdrädslan. Högst upp är det lite smått obehagligt måste jag erkänna. Men jag va ju tvungen att testa en gång eftersom Petra klättrade högst upp innan. ;)


Det kanske inte ser så barnvänligt ut men det var det verkligen. Det var toppensmidigt att ha med bebisarna dit. Ljudnivån var inte speciellt hög och ifall man inte ville ha med dem "på golvet" fanns det även soffgrupper, fik, stort omklädningsrum etc att vistas i. Man orkar inte klättra hela tiden så det var bara att turas om att hålla i och leka med pluttarna. Båda två somnade dessutom samtidigt en bra stund i sina babyskydd. 


Om ni undrar varför alla bilder är tagna underifrån är det för att jag satt på golvet och åt kladdkaka HAHA.. Jag hade inte hunnit äta frukost och alla mackor i fiket var slut och jag äter helst inte korv så det fick bli en jättegod sockerchock till lunch. Till middag däremot blev det fräscha fisktacos hemma hos Anderséns. Det var galet gott men jag var så slut att det till och med gjorde ont att pressa en limeskiva över maten. :P
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar