onsdag 18 januari 2017

Morning Routine

Efter tre månader när Julia nu har lärt sig att sitta och stå med stöd, kunna greppa saker med händerna och uppfatta mycket mer av omgivningen så har vardagarna blivit mycket enklare. Nu är hon verkligen en liten egen person och man har lärt sig hennes signaler och rutiner. Vi får se hur länge denna fas varar. Jag hoppas att den varar ett tag för nu är det himla kul. Hon har precis hittat sin vänsterfot så den brukar hon greppa tag i. Att hon även har en högerfot tycks dock inte ha fastnat riktigt än. Det allra bästa är förstås när hon skrattar. Hon har så roligt skratt och är emellanåt väldigt lättroad så det går inte att låta bli att själv skratta åt henne och då skrattar hon ännu mer.

Hon brukar somna på kvällarna någon gång mellan kl 22-24 och sedan vaknar hon en till tre gånger på natten men somnar om nästan direkt efter lite mat. Efter kl 9 på mornarna vaknar hon för dagen och då ligger vi och snackar lite innan mat och ny blöja. Hon får behålla pyjamasen på fram till förmiddagsluren för den är det bästa att leka i. Med för stora strumpor som man kan dra upp långt så hon inte sparkar av dom :). När hon har sovit hela natten behöver hon kicka av sig en del så jag lägger henne i babygymmet och där är hon nöjd och glad tills jag är klar med mitt kaffe och min banan- och bärsmoothie. Efter det leker vi lite till. Kanske tittut framför spegeln eller så och sen är hon hungrig igen och brukar ta en powernap så jag kan starta tvättmaskinen och plocka undan lite. Drömförmiddagar med andra ord men sen blir hon lite mer svårflirtad fram emot eftermiddagen för att inte tala om vid läggdags på kvällen. :)








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar