onsdag 17 maj 2017

Apple trees

Projekt trädgård går framåt. Efter tre år börjar man "lära känna" trädgården lite. Man vet vad som kommer att växa upp var och hur mycket. Jag vet alltså att det kommer att växa upp hur mycket som helst inom kort så jag stressar med att få bort all skit innan det börjar komma upp ordentligt. Nu har jag kommit en liten bit på vägen i alla fall. Jag måste bestämma vad jag vill fylla rabatterna med. Vit stenkross kanske? Eller bara täckbark? Man kommer inte att se så mycket av själva jorden ändå då det kommer att växa upp en massa gula blommor emellan träden. 

Till höger i rabatten står ett äppelträd som redan fanns där när vi flyttade in. När jag grävt bort allt ogräs såg det väldigt tomt ut till vänster om det trädet. Julia fick ett eget litet äppelträd med söta rosa blommor i namngivningspresent så det har vi planterat ner bredvid nu. Det blev så fint. Julias egna lilla träd bredvid mammas och pappas. Jag hoppas verkligen att det får vara ifred från rådjuren för jag ser rådjur nästan dagligen som strosar runt kring tomten. 

Nu längtar jag ihjäl mig tills i sommar när den ruttna lilla stugan ryker. Det blir typ den topp tre bästa stunden under hela semestern haha. Hoppas jag. Man vet aldrig vad som bor under... 







1 kommentar: