lördag 27 maj 2017

Tomatoes

Då var det dags att plantera om tomatplantorna. Det har blivit en fin tradition på jobbet att chefen köper in olika tomatfröer och sen får de som vill plantera i mars. Jag hade inte tid med det just då och dessutom brukar jag alltid misslyckas med att få upp ordentliga plantor så jag fuskade och fick färdiga plantor istället. ;-)

Ildi, mei, pokusa och plommontomat är sorterna som ska skördas senare i sommar. Jag hoppas att jag gjort enligt konstens alla regler med dräneringshål, kogödsel etc. 

När jag var på Hornbach och inhandlade det jag behövde slank även en och annan blomma med. Smart när man åker utomlands om drygt en vecka. Jag hoppas att det regnar massor när vi är borta och att mamma vill ta många promenader förbi med Maggan och hjälpa mig med vattningen.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar