onsdag 7 juni 2017

Our Sunshine

Det här är verkligen Busans resa. Hon stormtrivs och säkerställer att vi inte får en lugn stund. Hon har ställt in sitt sovschema på semestermode så det är sen läggdags och sovmorgon som gäller. Det är perfekt för då sover hon under de varmaste timmarna på dagen och när vi ska äta middag. Okej, det kanske var en överdrift då de varmaste timmarna är mellan klockan 11-18 och solen står mitt på himlen så skuggplatser då är i princip obefintliga. 

Idag svalkade vi oss med lite shopping i shoppingcentret La Zenia som har de flesta roliga affärer såsom Bershka, Zara, Stradivarius, Primark med flera. Julia fick förstås massor med fina kläder, jag fick ett par strumpor och Thomas ett par badshorts... Ja, prioriteringarna med barn blir ju helt annorlunda. Men vi fick faktiskt tag på ett skivstångsset och en träningsmatta till taket så nu kan den som känner sig manad köra ett svettigt pass där! 

Självklart kommer vi att åka tillbaka dit så det kanske blir lite mer shopping till oss då och inte bara till bebis men de kommande dagarna blir det fokus på strandhäng och marknad. Vi har hyrt en bil så det är smidigt att ta sig överallt. Förutom ur garaget. Någon i familjen råkade scratcha lacken lite. Okej, det var jag! Jag skyller förstås på min pappa medan han skyller på mig. Vi har försäkring som ska täcka allt inklusive självrisken men det är klart det känns onödigt ändå. Men shit happens! Det är inte mycket som kan rubba mig dessa dagar. Jag behöver bara titta på Julia när hon ler med hela facet och så är allt bra igen.










1 kommentar:

  1. vad mysigt det ser ut, glad lite tös....kom på att hon inte fått sin spanien present från oss innan ni åkte. får ta det när ni är hemma igen <3

    SvaraRadera