söndag 16 juli 2017

Car Ride

Nu sitter vi i bilen på väg neråt i landet. Regnet smattrar på rutan och enligt väderprognoserna är det inte det enda regn vi kommer se under veckan. Jag mår fortfarande apa, halsen känns som ett rivjärn och jag tror dessutom jag börjar få Julias koppor så det blir spännande att se om jag ens kan visa mig ute de kommande dagarna. Har bubblor på händerna och öronen(?!) kliar satan så jag kunde knappt sova inatt. 

Men nu ska jag försöka vara positiv. Det känns skönt att ha lämnat Stockholm och huskaoset för ett tag. Bara vi lyckas hålla oss någorlunda pigga resten av resan så har vi en massa kul inplanerat. 

Solen ska skina ikväll när vi kommer fram så när bebis har somnat för natten i sin BabyBjörn ska vi sätta oss på rummets egna brygga och ta ett glas bubbel och titta på när solen går ner. 

Resten av veckan blir det stranden när vädret tillåter, lek på tomten på landet, färjan över till Lysekil, shopping, kanske en sväng till Smögen, slå en hink på Skaftö GK, lunch på NH5 och en massa annat. Dessutom byter vi hotell de sista dagarna så vi ska få testa bo på det nyöppnade Slipens Hotell med frukost på Brygghuset. 

Just nu längtar jag bara till att Julia ska vakna så vi kan ta vårt första stopp och köpa en slabbig pizza eller flottig burgare. Så hungrig nu!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar