tisdag 11 juli 2017

July

För ett år sedan var jag gravid och såg ut som jag svalt svampbob fyrkant. Men tiden går undan och nu är Julia snart tio månader gammal och ska med oss på en liten Sverigeturné. Vi hann inte göra så mycket förra sommaren eftersom vi bara höll på med huset och jag var så oportabel så nu känns det lite som att ordningen är återställt när vi kommer iväg både till västkusten och Öland.

Den här sommaren blir toppen. Vi kör varannan vecka borta och varannan vecka hemma. Nu som ni har märkt är det hemmavecka vilket innebär fullt ös och ingen vila och knappt något bloggande. Familjeutflykter med Julia är såklart prio men vi kämpar på med hus och trädgård för fullt också. Nu börjar det dock bli rätt roligt för "grovjobbet" är snart klart och man kan gå in på finliret. Pricken över i är att vi äntligen ska få huset ommålat. Lagom till Julias ettårsdag kommer vi ha ett vitt fräscht hus med gråa knutar (som man säger?). Egentligen är det fönsterfoder och sådana detaljer som blir grå. I samband med ommålningen ska vi även byta räcke på balkongen. Vi använder knappt den i dagsläget men när den blir uppfräschad med glasräcke och belysning kommer det nog bli ändring på det. Det är bara några av de hundra bollar vi har i luften just nu. Jag ska försöka fota alla projekt för jag älskar före- och efterbilder men är alldeles för dålig på att styra upp det.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar